Dodge Dart Forum banner

Hoe vervang je de voorste remschijven en -blokken op een Dodge Dart

80K views 48 replies 19 participants last post by  ronauto1961  
#1 · (Edited by Moderator)
Goedemorgen allemaal op de Dodge-Dart.org!

Ik heb (voor zover ik heb gekeken) ontdekt dat niemand hier nog een handleiding heeft gemaakt voor het vervangen van remschijven en -blokken!
Nou, ik heb de mijne gisteravond gedaan met de Brakemotive-rotors en -blokken van eBay.

Door een beetje onderzoek heb ik eigenlijk ontdekt dat Brakemotive de Powerstop-merkblokken gebruikt bij hun kits... Wat, zoals de meesten van jullie weten, een geweldig rembedrijf is!

Dus, zonder verder oponthoud... Laten we beginnen!

Wat je nodig hebt:

- (1) Voorremschijf- en -blokkenset (voor elke kant, bestuurder en passagier)

- 14MM & 19MM 6-punts ondiepe dop

- E20 External Torx-dop

- Momentsleutel met capaciteit van zowel 32Ft-lbs als 130Ft-lbs

- Krik

- 3/16 Allan-sleutel (inbussleutel)

- C-klem

- Hamer (misschien nodig, misschien niet)

- Breekijzer

Oké, dus ik ga hier een stapsgewijze versie doen en ik zal aantekeningen toevoegen terwijl ik bezig ben, zodat mensen alles in elke foto begrijpen!

Hier is een snelle "Voor"-foto:


1. Ten eerste wil je de nokken "losmaken" met de 19MM-dop en het breekijzer... daarmee bedoel ik de wielbouten net genoeg losdraaien zodat je de auto niet schudt als hij eenmaal op de krik/kriksteun staat...

2. Plaats de krik op het fabrieksaangewezen krikpunt en til hem op totdat het wiel waaraan je gaat werken ongeveer 3-5" van de grond is.
(Er zijn technisch gezien 2 verschillende krikpunten op een Dodge Dart... Eén is de knelnaad achter het rockerpaneel en de andere is het punt waar ze bij de dealer optillen met de 4-punts liften. Ik gebruik de laatste van de twee omdat ik geen knelnaadkrik heb.)

3. Verwijder de nokken en dan het wiel...

Moet er zo uitzien als stappen 1-3 zijn voltooid:


Nu, aangezien ik geen kriksteunen heb die klein genoeg zijn voor deze auto, raad ik NIET aan om de auto tijdens deze hele procedure op de krik te laten staan... Het is gevaarlijk en als de krik faalt, valt de auto en kan je mogelijk verwonden of doden!

Vervolgens ga je de geleidebouten van de remklauw vinden...

De geleidebouten zijn 14MM en zien er zo uit:

(Neem me niet kwalijk voor de extreme close-up... Het is moeilijk om daar achter een foto te maken!)

Er zijn twee van deze geleidebouten, één bovenop en één onderaan de remklauw...

4. Gebruik je 14MM-dop om zowel de bovenste als de onderste geleidebouten los te draaien en te verwijderen. (Zorg ervoor dat je een ratelsleutel gebruikt, want je wilt deze bouten NIET breken! ONTHOUD links, los... rechts, vast LOL)

5. Nadat je de geleidebouten hebt verwijderd, kun je de remklauw eraf trekken en neerzetten. (Gebruik een kleine emmer zodat je geen spanning op de remleiding zet en deze niet breekt!)

Er zit ook een pakking op de remleiding die je van de veerpoot moet trekken om de remklauw van de rotor weg te bewegen...

Pakking bevestigd:

Pakking verwijderd:


Na stappen 4 & 5 zou je zoiets moeten zien:


Zorg ervoor dat je de remklauw NIET laat hangen of de remleiding verdraait als je hem verwijdert... Zorg voor een emmer of doos of iets om de remklauw op te zetten, zodat er GEEN spanning of iets op de remleiding naar de remklauw staat!!!

Je kunt nu de remblokken eruit trekken. Dit zou heel gemakkelijk moeten zijn en weinig moeite vergen. Trek ze gewoon weg van de rotor...

Nu moet je de remklauwhouderbouten vinden... Dit zijn de E20 External Torx-bouten...

Remklauwhouderbouten:

Deze bouten ZITTEN VAST!!!! Je hebt het breekijzer nodig om deze te verwijderen, want je wilt je ratel niet breken... Zorg ervoor dat je controleert welke kant je de bouten op moet draaien om ze los te draaien met de ratel voordat je het breekijzer gebruikt!

6. Draai de onderste remklauwhouderbout los. (Je hoeft hem niet volledig te verwijderen)

7. Draai de bovenste remklauwhouderbout los en verwijder deze, en de beugel moet naar beneden leunen en tot rust komen.

Je zou er nu zo uit moeten zien!


Bekijk mijn volgende bericht voor de rest van de remvervanging...
 
#3 · (Edited by Moderator)
Hier is deel 2...

8. Verwijder de bout van de remklauw met een 3/16" inbussleutel


9. Verwijder de oude rotor.

Ik vergat toe te voegen dat als de rotor vastzit op de naaf, je hem misschien een paar keer flink moet slaan met een hamer rond het contactpunt met de naaf... Zorg ervoor dat je niet op het deel van de rotor slaat waar de remblokken contact maken! Sla hem rond het gat waar het wiel zou aanraken als het bevestigd is!

Na stap 8 & 9 zou je dit moeten zien:


10. Plaats de nieuwe rotor op dezelfde plaats als de oude rotor en plaats de rotorbevestigingsbout terug.

11. Trek de remklauwbeugel omhoog en terug op zijn plaats en plaats de beugelbouten terug op hun plaats.
Draai de beugelbouten vast met uw momentsleutel tot het aanbevolen koppel van 130 ft-lbs.

Als je dat gedaan hebt, zou het er zo uit moeten zien:


12. Open het remvloeistofreservoir.
Dit bevindt zich in uw motorruimte, degene die afgebeeld is, bevindt zich op de 1.4 turbo motor:


13. Je moet de zuiger in de remklauw indrukken om hem over de nieuwe remblokken te passen. Neem een oud blok en plaats het tegen de zuiger, en gebruik dan uw C-klem om de zuiger in te drukken zodat hij terug in de remklauw gaat.


Ga niet te strak, want je kunt de remklauw beschadigen!

14. Plaats de nieuwe blokken in de remklauwbeugel waar je de oude blokken hebt verwijderd.

15. Plaats de remklauw terug op de beugel en plaats de geleidepennen terug (DRAAI ZE NIET METEEN VAST!)
Je moet beide geleidepennen vervangen voordat je ze vastdraait, als ze er eenmaal allebei in zitten... Gebruik je momentsleutel en draai ze vast tot de aanbevolen 32 ft-lbs.

Als je de geleidepennen klaar hebt, ziet het er zo uit:


Vergeet niet om de remleiding terug te plaatsen op zijn oorspronkelijke plaats op de veerpoot! Druk gewoon de pakking terug op de plaats waar je hem uit hebt getrokken.

Plaats dan het wiel terug op de naaf en vervang de wielbouten met behulp van het "sterpatroon". Draai ze handvast aan en laat dan de krik net genoeg zakken tot de band contact maakt met de grond.

Gebruik uw momentsleutel en draai de wielmoeren vast tot de 100 ft-lbs die in de handleiding wordt aanbevolen, laat dan de auto helemaal zakken en trek de krik onder de auto vandaan!

Zo zou het eruit moeten zien als je klaar bent:


Zorg er nu voor dat je de dop van het remvloeistofreservoir terugplaatst en met de hand vastdraait. Pomp dan een paar keer op de remmen om er zeker van te zijn dat de remklauwen weer op de remblokken worden samengedrukt!

Ik weet niet veel over de inloop procedures voor de nieuwe blokken en rotors, dus ik heb gewoon de Powerstop inloop procedure gevolgd HIER.

Ik hoop dat dit iedereen helpt! Kijk uit naar een draad over het vervangen van de achterste rotor en remblokken die binnenkort komt!
 
#4 ·
Mooi geschreven!

Ik zal nog een idee toevoegen, gewoon voor de lol. Na een paar lekkende remklauwvervangingen op mijn laatste auto, kocht ik wat van het goede vet om op de geleidepennen in de montage te smeren. Ze zijn meestal gemakkelijk te verwijderen als je al zo ver in het proces bent en helpen de remklauw soepel te blijven bewegen. Als je het doet, wees dan voorzichtig bij het verwijderen van de rubberen hoezen, zodat ze niet scheuren.
 
#7 ·
Mooi geschreven!Ik zal nog een idee toevoegen, gewoon voor de lol. Na een paar lekkende remklauwvervangingen op mijn vorige auto kocht ik wat van het goede vet om op de geleidepennen in de montage te smeren. Ze zijn meestal gemakkelijk te verwijderen als je al zo ver in het proces bent en helpen de remklauw soepel te blijven bewegen. Als je het doet, wees dan voorzichtig bij het verwijderen van de rubberen hoezen, zodat ze niet scheuren.
O zeker! De enige reden dat ik dat niet heb toegevoegd, is omdat de geleiders nog in prima staat zijn! De auto heeft pas 25.000 mijl op de teller... Ik kreeg net zo'n geweldige deal voor de rotors en remblokken dat ik ze meteen wilde monteren! Ik heb een beetje aan de geleiders geduwd en getrokken om er zeker van te zijn dat ze correct bewogen en geen vet nodig hadden.
 
#10 ·
Doorzoeken om de details te zien; geweldige write-up voor doe-het-zelvers! Ik zou willen voorstellen om te vermelden dat je de geleide-/schuifpennen moet schoonmaken en invetten; Ik merk dat je zei dat je de noodzaak niet zag, maar het is goed om te vermelden voor mensen die aan voertuigen met een hogere kilometerstand werken!
Een ander ding dat ik zou willen vermelden, is om OP TE LETTEN HOE JE DE REMKLAAUW HEBT VERWIJDERD, zodat je hem in de juiste positie kunt terugplaatsen! Ik heb nieuwelingen in de werkplaats slangen zien verdraaien en de borgringen terug in de veerpootclip forceren. Mensen zullen zichzelf voor hun kop slaan als ze slangen afschrijven door overmatige torsie of hun remklauwen verbranden en vastlopen of gloednieuwe remschijven en -blokken afschrijven met de beperking op de leiding.
 
#11 ·
Doorzoeken om de details te zien; geweldige write-up voor doe-het-zelvers! Ik zou willen voorstellen om te vermelden dat je de geleide-/schuifpennen moet schoonmaken en invetten; Ik merk dat je de noodzaak niet zag, maar het is goed om te vermelden voor mensen die aan voertuigen met een hogere kilometerstand werken!
Een ander ding dat ik zou willen vermelden, is om OP TE LETTEN HOE JE DE REMKLAAUW HEBT VERWIJDERD, zodat je hem in de juiste positie kunt terugplaatsen! Ik heb beginners in de werkplaats slangen zien draaien en de borgringen terug in de veerpootclip zien forceren. Mensen zullen zichzelf voor hun kop slaan als ze slangen afschrijven door overmatige torsie of hun remklauwen verbranden en vastlopen of gloednieuwe remschijven en -blokken afschrijven met de beperking op de leiding.
Ja! Ik zal waarschijnlijk de geleidepinnen-vetsmering daar toevoegen... jij bent de tweede persoon die het nu noemt! Maar ja, wat de remklauw betreft... Ik weet precies wat je bedoelt! Daarom had ik de kleine emmer daar op een van de foto's, zodat mensen weten dat ze de remklauw NIET moeten laten hangen of iets dergelijks om de standaardleidingen niet te beschadigen!
 
#16 ·
#17 ·
Ik hoop dat je niet vergeten bent om 8 te plaatsen. Verwijder de remklauw borgbout met een 3/16" inbussleutel terug :) Mooi geschreven, dit is wat ik hierna ga doen, over een paar weken, wilde het deze week, maar moet op Silicon Valley Comic Con zijn :)
 
#19 ·
Ik hoop dat je niet bent vergeten 8 te plaatsen. Verwijder de borgbout van de remklauw met een 3/16" inbussleutel terug :)

Leuk geschreven, dit is wat ik hierna ga doen, over een paar weken, wilde het deze week, maar moet op Silicon Valley Comic Con zijn :
O, ik niet! LOL je moet #10 opnieuw lezen ;)
 
#21 ·
Ik zou willen voorstellen om voordat je de nieuwe rotor plaatst, het contactoppervlak op het lager van roest te reinigen en er een beetje vet op te doen om te voorkomen dat het aan elkaar vastroest.
Zeer goede toevoeging hier! Ik ben het er helemaal mee eens, dit zou moeten helpen voor de volgende keer dat de rotors en remblokken later vervangen worden!
 
#23 ·
Nu voor het gemak van .org, veel dank voor de zeer informatieve how-to @Exitus04.
 
#24 ·
#26 ·
Hallo, Als je alleen de remblokken vervangt, moet je dan nog de remklauwbeugel verwijderen?
Bedankt
Nee, als je alleen de remblokken verwijdert, zitten ze in de beugel! Dus verwijder gewoon de remklauw en de remblokken schuiven eruit en dan weer terug!
 
#27 ·
Uitstekende uitwerking. Wist precies waar ik aan begon en was voorbereid met de juiste gereedschappen. De eerste voorkant die ik deed ging geweldig.

De tweede, niet zozeer. De bouten van de remklauwbeugel willen niet loskomen. Ik heb ze met een 1/2" slagsleutel op 115 psi bewerkt, maar kreeg niets los. Ik heb er een breekijzer van 2' op gezet, niets. Ik heb het breekijzer erop gezet en de krik laten zakken zodat de auto zijn gewicht op het breekijzer zette - het boog gewoon als een natte noedel. Zoiets heb ik nog nooit gezien.

Ja, ja, "links los, rechts vast". Controleer mijn werk - ik zit aan het linkervoorwiel, het breekijzer zit op de bovenste bout en de stang steekt naar de voorkant van de auto, ik til de stang op. Juiste rotatie voor verwijdering, ja?

Suggesties? Ik heb blijkbaar geen gereedschap dat de klus kan klaren.
 
#28 ·
Uitstekende uitwerking. Wist precies waar ik aan begon en was voorbereid met de juiste gereedschappen. De eerste voorkant die ik deed ging geweldig.

De tweede, niet zozeer. De bouten van de remklauwbeugel willen niet wijken. Ik heb ze geraakt met een 1/2" slagsleutel op 115psi, niets bereikt. Ik heb er een 2' breekijzer op gezet, niets. Ik heb het breekijzer erop gezet en de krik laten zakken zodat de auto zijn gewicht op het breekijzer zette - het boog als een natte noedel. Nog nooit zoiets gezien.

Ja, ja, "links los, rechts vast". Controleer mijn werk - ik zit aan het linker voorwiel, het breekijzer zit op de bovenste bout en de stang steekt naar de voorkant van de auto, ik til de stang op. Juiste rotatie voor verwijdering, ja?

Suggesties? Ik heb blijkbaar geen gereedschap dat de klus kan klaren.

Josh
Bedankt!

Eens kijken... Ik weet dat toen ik oorspronkelijk mijn rotors en zo deed, als je niet de juiste dop gebruikte, ze ook niet zouden wijken... Gebruik je de Torx-dop of gewoon een standaard? Het was echt vreemd... zodra ik overstapte van de standaard naar de Torx, kwam hij meteen los!

Maar het linker voorwiel kan beide zijn, afhankelijk van welke kant je kijkt, is het de bestuurders- of passagierskant? Want als het de passagierskant is, ben ik er vrij zeker van dat je de stang naar de voorkant van de auto moet laten wijzen en dan naar beneden moet duwen... aangezien de boutkoppen naar de motor wijzen, zou het het tegenovergestelde zijn van wat je zou denken... Dus ja, rechts vast en links los, maar je moet het omdraaien omdat de bouten de tegenovergestelde kant op wijzen! Dus je zou de hele tijd die bouten vastgedraaid kunnen hebben en het niet eens beseffen! Ik probeer uit de buurt te blijven van slagsleutels, want dat is een van de gemakkelijkste manieren om onderdelen te breken of te beschadigen, ook omdat ik geen slagsleutels heb! LOL, maar ik denk dat als je je breekijzer hebt gebogen... je de bouten vastdraaide en niet losdraaide!
 
#30 ·
Ja, ik heb een externe T20-slagsleuteldop aangeschaft.

Ik heb altijd naar relatieve posities in voertuigen verwezen op basis van de pilotpositie tijdens normale werking. Dus ik zat aan de bestuurderskant.
WOW, nou dan heeft u in dat geval meneer een vastzittende bout... want u had de juiste dop en draaide in de juiste richting! Ik zou zeggen, pak misschien een fakkel en wat PB Blaster en verwarm de boutkop en de beugel met wat warmte of de blaster en kijk of dat helpt... Dat is echt gek! Ik neem aan dat degene die de auto in elkaar heeft gezet of voor het laatst de remmen heeft gedaan, gek is geworden met de slagschroevendraaier... En daarom gebruik ik die gereedschappen nooit, de dingen raken te gemakkelijk en te snel in de war voor mijn gemoedsrust.
 
#31 · (Edited)
Als u de rotors volledig verwijdert en vervangt, moet u ze reinigen met remmenreiniger. U wilt de remmen ook op de rotors inbedden. Ik heb geen artikel bij de hand, maar u kunt googelen op "remblokken en rotor inbedden". De meeste write-ups geven een inbedmethode voor straatblokken en autocross voor verschillende samenstellingen van blokken.

Verzonden vanaf mijn SM-G920P met Tapatalk
 
  • Like
Reactions: Exitus04
#32 · (Edited)
Als u de rotors volledig verwijdert en vervangt, moet u ze reinigen met remmenreiniger. U zult de remmen ook op de rotors willen inrijden. Ik heb geen artikel bij de hand, maar u kunt googelen op "remblokken en rotor inrijden". De meeste artikelen geven een inrijmethode voor straatblokken en een autocross-inrijmethode voor verschillende samenstellingen van blokken.

Verzonden vanaf mijn SM-G920P met Tapatalk
Even ter info, er staat een link naar een artikel aan het einde van beide threads van Powerstop over hoe je de rotors en remblokken moet inrijden/inbedden!

Hier is het nogmaals voor het geval dat!
http://www.powerstop.com/brake-pad-break-in-procedure/
 
#37 ·
Die grafiek komt van de FSM. Als er eenmalige bevestigingsmiddelen zijn, zou er een opmerking in de commentaar kolom staan. De procedure zou ook iets zeggen over het niet hergebruiken van een bepaalde bevestiger. Aangezien noch de grafiek noch de procedure iets anders zeggen, kunt u die bouten in die aanhaalmomenttabel hergebruiken.
 
  • Like
Reactions: longtimemopar
#39 ·
Er is geen plastic ring. De naafboring van de oem-velgen (wielen) past precies op de naaf. Als u aftermarket-wielen heeft, kan de naafboring van uw wielen meer dan 65,1 mm zijn. Ik geloof dat er adapters beschikbaar zijn.
 
#42 ·
Dat is geen plastic ring. Het kan de hoek zijn waarin de foto is genomen en het is slechts de buitenrand van de naaf.
 
#44 ·
Als u een andere, grotere naafdiameter dan 65,1 mm heeft op uw aftermarket-wielen, dan moet u de juiste adapter gebruiken. Meet de naafdiameter met een digitale schuifmaat zodat u de juiste maat krijgt. Die in uw RockAuto-link heeft een buitendiameter van 73 mm. Als u originele OEM-wielen heeft met de 65,1 mm naafdiameter, dan heeft u geen adapters nodig.