Ponownie publikuję te rzeczy z FSM, ponieważ ten kod wydaje się być powszechny i te możliwości powinny zostać sprawdzone. Ten kod występuje w boost. Oczywistą rzeczą byłoby sprawdzenie, czy nie ma wycieku boost. Zobacz także ten link:
http://www.dodge-dart.org/forum/eurocompulsion/30261-boost-leak-fix-evap-operations-p1cea-code.html
PURGE FLOW MONITOR IN BOOST: Silniki turbodoładowane oczyszczają się, gdy silnik jest w trybie boost. Osiąga się to poprzez posiadanie dodatkowych węży i osprzętu do oczyszczania. Monitor oczyszczania boost służy do sprawdzania, czy ta część układu emisji oparów działa poprawnie. Monitor przepływu oczyszczania w trybie boost jest włączony, aby uruchomić tę podróż dokładnie w taki sam sposób, jak Monitor przepływu oczyszczania.
•Monitor Turbo Purge będzie ingerował w tę podróż dopiero po wystąpieniu małego wycieku.
•Monitor uruchomi się tylko wtedy, gdy występuje stabilny stan doładowania i nie wtedy, gdy pojazd jest na pełnym gazie.
•Monitor czeka skalibrowany czas, podczas gdy osiągane jest stabilne doładowanie, a następnie włącza zawór obejściowy OBD (zwany również dolnym zaworem sterowania oczyszczaniem), aby zmniejszyć tylko podciśnienie. Następnie włącza oczyszczanie, a monitor szuka tylko spadku podciśnienia w fazie 1 w zbiorniku paliwa. Jeśli nie można osiągnąć podciśnienia, monitor zawodzi. (P1CEA)
Kiedy monitorowane i ustawione warunki
Kiedy monitorowane: Ta diagnostyka jest uruchamiana, gdy spełnione są następujące warunki:
•Przy włączonym silniku zapłonu podczas stanu doładowania.
•Poziom paliwa powyżej 12 procent.
•Temperatura otoczenia od 4,0°C do 35°C (39,2°F do 95°F).
•Prędkość pojazdu od 8 km/h do 128,7 km/h (5 mph do 80 mph).
Ustaw warunki:
•Moduł sterowania układem napędowym (PCM) wykrywa niewystarczający przepływ oparów wykryty podczas pracy układu odparowywania podczas stanu doładowania.
Skróty w tabeli:
FTP = ciśnienie w zbiorniku paliwa
CAC = chłodnica powietrza doładowującego