Dodge Dart Forum banner

Ostrzeżenie dla właścicieli 1.4L...

21K views 22 replies 11 participants last post by  syphon1001  
#1 ·
Witajcie wszyscy...

Zabieram jutro mojego darta do dealera na jakiś serwis... Nie jestem pewien, w czym problem, ale kiedy rozmawiałem z kierownikiem serwisu, powiedział mi, że widzą sporo dartów z następującymi kodami CEL...



O ile wiem... @jrobmsu miał te same kody około rok temu i musiał wymienić ECU... Technicznie rzecz biorąc, problemem jest PCM, ale o ile wiem, PCM jest zintegrowany z ECU...

NIE MARTW SIĘ KODEM P1239! To kod generowany przez użycie mojego Unichip z powodu przestarzałej wiązki przewodów...

Zaktualizuję jutro wiadomościami i informacjami o tym, w czym problem!
 
  • Like
Reactions: longtimemopar
#2 ·
Chociaż jest to prawdopodobnie problem sprzętowy ECU, jest to najwyraźniej również potencjalny problem z dostrojeniem OEM dla modeli 1.4T Darts z lat 2014-2015.

1.4L Drivability Improvements ? 2014 ? 2016 Dodge DART | - OEMDTC

P1046 – Prąd przetężeniowy zaworu elektromagnetycznego zasilania olejem cylindra 1.
P1048 – Prąd przetężeniowy zaworu elektromagnetycznego zasilania olejem cylindra 2.
P104A – Prąd przetężeniowy zaworu elektromagnetycznego zasilania olejem cylindra 3.
P104C – Prąd przetężeniowy zaworu elektromagnetycznego zasilania olejem cylindra 4.

Jeśli masz te kody, być może pokaż dealerowi tę witrynę, a on będzie mógł wyszukać odpowiednią sprawę STAR.
 
#3 ·
Chociaż jest to prawdopodobnie problem sprzętowy ECU, jest to również potencjalny problem z dostrojeniem OEM dla modeli 1.4T Darts z lat 2014-2015.

1.4L Ulepszenia właściwości jezdnych ? 2014 ? 2016 Dodge DART | - OEMDTC

P1046 – Prąd przetężeniowy zaworu elektromagnetycznego dopływu oleju cylindra 1.
P1048 – Prąd przetężeniowy zaworu elektromagnetycznego dopływu oleju cylindra 2.
P104A – Prąd przetężeniowy zaworu elektromagnetycznego dopływu oleju cylindra 3.
P104C – Prąd przetężeniowy zaworu elektromagnetycznego dopływu oleju cylindra 4.

Jeśli masz te kody, być może pokaż sprzedawcy tę stronę, a on będzie mógł sprawdzić, z którego przypadku STAR to pochodzi.
Dziękuję @jsblanch! Widziałem tę stronę raz wcześniej, ale nie wiedziałem, czy jest wiarygodna!

Wysłano za pomocą telefonu obrotowego
 
#5 ·
Mała aktualizacja, zawiozłem dziś rano samochód po usunięciu Unichipa... Powiedzieli mi, że zadzwonią, gdy dowiedzą się, w czym problem... Poinformuję
 
#8 ·
IMO

Nie rozumiem, dlaczego to ostrzeżenie dla właścicieli 1.4L... brzmi dość unikalnie dla OP, po co dzwonić dzwonkami i mrugać światłem?

Plus "unichip", który trzeba usunąć przed serwisem... nie jestem pewien, czy to temat "Każdy, kto ma 1.4, powinien spodziewać się tego problemu".
To ostrzeżenie, ponieważ, jak @jsblanch napisał, jest aktualizacja dla Dartów 2014-2016 z turbo... dla PCM dotycząca kodów na początku...

Ty również nie masz nic zrobionego z tuningiem w swoim samochodzie... WIĘC pozwól, że cię oświecę. Aby zachować gwarancję fabryczną, musisz usunąć wszelkie modyfikacje ECU z rynku wtórnego ze swojego samochodu PRZED oddaniem go do serwisu... LUB automatycznie obwiną za to nowy tuning...
 
#9 ·
To, co @jsblanch napisał, jest poprawne! Jest aktualizacja PCM dla rzutek z lat 2014-2016! Jest instalowana w tej chwili i powinna usunąć CEL, które są wymienione powyżej!
 
  • Like
Reactions: longtimemopar
#10 ·
Wcale nie unikalne dla OP, jak stwierdzono w pierwszym poście, dostałem te kody w lutym 2015 roku i zgadnijcie co, dostałem je znowu w zeszłym tygodniu. Idę jutro na aktualizację PCM.
 
#16 ·
Witajcie wszyscy! Mam problem i chciałbym wiedzieć, czy ktoś ma ten sam problem. Obecnie posiadam Dodge Dart Aero 1.4 Turbo z 2016 roku. Modyfikacje RRM ECM, RRM Lightweight Pulley System, dolot Mopar, 3" catback. Odkąd zainstalowałem dolot Mopar, mam problem z kodem cel P1CEA. Zrobiłem mnóstwo badań i nie jestem pierwszą osobą, która ma ten problem, ale wszyscy, którzy mieli ten problem, byli w modelu Fiat Abarth 500 z lat 2013-2014. Kod Evap! POMOCY!!!
 
#18 ·
Rozmawiałem z technikami w salonie i mówią, że ten pojazd nie ma żadnych wezwań do naprawy w sprawie poprawki doładowania, a także usunąłem ECM i kod nadal był aktywny. Zamierzałem w ten weekend usunąć dolot MOPAR i włożyć z powrotem standardowe pudełko, aby sprawdzić, czy to jest problem! Nie miałem tego problemu przed dolotem!
 
#19 ·
Ani dealer, ani Chrysler nie będą mieli żadnej wiedzy o problemie z doładowaniem, w ich umysłach on nie istnieje, a nawet niektórzy z naszych dostawców, którzy dobrze znają Darta, przyznają teraz, że doładowanie dla 1.4T jest "normalne", tak jak powinno to wszystko funkcjonować.

Dolot prawdopodobnie jest twoim problemem.
 
#21 ·
Problemem był wlot. Samochód faktycznie pracuje ciężej i kod zniknął. Podłączyłem KIWI 3 i kod jest dobry. Dzięki za wszystkie uwagi i informację o wlocie HPSI, zbadam to. Z ciekawości, czy ktoś wie, jakie jest maksymalne HP, jakie możemy uzyskać z tego silnika bez konieczności wzmacniania bloku? Jeszcze raz dziękuję, Państwa wkład jest bardzo cenny.
 
#22 ·
Problemem był dolot. Samochód faktycznie pracuje ciężej i kod zniknął. Podłączyłem KIWI 3 i kod jest dobry. Dzięki za wszystkie uwagi i informację o dolocie HPSI, zbadam to. Z ciekawości, czy ktoś wie, jaka jest maksymalna moc, jaką możemy uzyskać z tego silnika bez konieczności wzmacniania bloku? Jeszcze raz dziękuję, Państwa wkład jest bardzo cenny.
Nikt tego jeszcze nie wie, ale zrujnujesz swoje sprzęgło na długo zanim cokolwiek innego. Sprzęgło wytrzymuje około 230 ft/lbs Max na kołach, zanim się poślizgnie. To da ci około 200 koni mechanicznych na kołach.